Skillnader - Del 1

Tänkte skriva om vad jag tycker är annorlunda här. Finns en hel del saker, kanske missar jag någonting.
 
Skolan
  • Skolmaten är väldigt annorlunda i här. Om man inte tyckte om maten i Sverige åkte man hem, skippade den helt eller drog på ett fik. Här får du ju förrätt, huvudrätt och efterrätt. Det finns flera rätter att välja på dessutom. Olika yoghurtar, pajer, sallader mm. Om du inte gillar fisk kan du få kött istället! Dock har man inte mjölk eller knäckebröd (om man nu vill ha det till maten) hahah.
  • Klädkoden är riktigt frustrerande, när det var 30 grader förra veckan fick man inte ha shorts. Bara till halva låren men det är nog ingen som har det (?). Killarna får inte ha shorts alls! Dessutom var genomskinligt, att man visade bh-band eller ha korsmärken på kläderna inte tillåtet.
  • I idrottshallen har dem inga mål, plintar osv. Bara tre tjockmattor och flera tunna. Men inga redskap alls annars. Det kommer bli mycket mindre bollsporter fick jag veta, under vintern så vi kommer dansa istället eller något, har ingen aning! Men våran gympatränare jobbar också som personlig tränare. Tror hon är riktigt bra!
  • Vi har en stort staket runt vår skola. Det känns som jag är ett fängelse varje gång jag trycker på knappen vid grinden. Dessutom hörs det ett sådant mörkt "beeep" när grinden låses upp. Men vi har småbarn på den franska delen av skolan så det är rätt bra att ha staket om ett barn springer iväg från läraren/sin klass.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0