Skillnader - Del 2

lite saker jag har funderat på..
 
  • Här äter alla middag, hela familjen tillsammans varje dag! Det är något jag inte gör hemma. Min pappa kommer ju hem från jobbet efter jag och Sarah har åkt till träningen och när vi kommer hem..då är det ju försent. Efterätt är inte något heller vi har utom vid speciella tillfällen.
  • Bor i lägenhet! Det är en rätt stor skillnad jämfört med hemma. Jag hör ju grannarna ibland om de låter för mycket. Tycker det är väldigt mysigt att bo i lägenhet, trivs mer.
  • Att gå på stan samtidigt som man äter en hel baguette är vanligt här.
  • Här är inte "sit in the bus like a swede". Man tar första bästa platsen.
  •  Äter så mycket ost! Hela tiden verkligen!!
  • Man har inte ost eller skinka på mackan här som i Sverige. Isåfall är skinkan lika stor som en frisbee.

 

Ska gå och lägga mig nu, ingen skola imorgon. Bisous

 

Bild från denna helg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0