Missing

Om en timme ska jag åka till Luciaträningen. Tror vi bara kommer få höra vilka sånger vi ska sjunga och lite allmän info.
 
Det var över en månad sen sedan jag lämnade Sverige och igår hade jag lite hemlängtan. Saknar faktiskt många saker jag inte gör här längre, Saknar att åka till träningen nästan varje dag och träffa mina underbara vänner. Saknar att köpa en massa sött men min bästa vän efter skoldagen. Saknar när min syster kommer in i mitt rum hela tiden utan någon skärskild anledning. Saknar när min katt kommer kurrande på natten upp till min säng för att sova hos mig. Saknar när hela min familj äter middag tillsammans. Saknar att åka rullskridskor. Saknar muren där vi satt och njöt av solen. Saknar fikandet. Saknar när jag går milslånga promenader med mina vänner och bara pratar. Saknar hemmafesterna. Saknar timtals långa telefonsamtal där man pratade om saker mellan himmel och jord.
 
Det värsta är att jag är trea och när jag kommer tillbaka till skolan får jag börja om på nytt. Mina gamla klasskompisar kanske har åkt långt från götet för att plugga och frågan är när man får träffa dem igen?
 
Jag vet att jag kommer sakna Paris så otrolig när jag kommer hem. Jag kommer vilja stanna kvar. Jag tror och hoppas att jag växer mer som människa här. Lär mig att ta hand om min själv. Dessutom är det bara 1,5 år tills tonåren tar slut...galet.
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0