Halloween


Bild från igår

Tog en massa roliga bilder idag när vi sminkade oss men vi får inte lägga ut på familjen, förståeligt men ni får inte kolla på de bilder jag gärna hade visat.. Ahah suger..

Blev sminkad och sminkade min värdsyster Alexandra och Katarina på kvällen innan min mamma och syster kom till oss. Gick ut och "trick or treat" (första gången någonsin för mig haha) men alla såg rädda ut och vi fick till och med en förolämpning av en kvinna som ba: jag vill inte se djävulens ansikte. Sen när såg jag ut som en djävul? Hade bara läppstift som blod. Alexandra va en pirat och Katarina vet vi inte riktigt va hon va. Exorcisten i lucialinne typ. En polis frågade om hon mådde bra haha va händer med france, aldrig firat halloween? 

Det finns så många katoliker här och de tar dessa högtider så seriöst. Jag förstår inte, jag följer aldrig regler inom religion (dock är jag troende). Om jag tycker halloween är roligt så ska jag väl få klä ut mig utan att bli förolämpad? Bara för man klär ut sig läskigt representerar man inte döden.. 

Asså människor, lugna er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0